Blogia
Associació de Veïns Can Solei de Badalona

Emplaçament de les consultes externes de l'Hospital de Badalona

En aquests planols esta com ha de fer-se la reforma del barri, com han de quedar les voreres, quins edificis han d’anar a terra, com quedaran les cantonades, es aquest el pla urbanistic de la ciutat de Badalona. Em sembla que data dels anys 70 (si estic errat hem podeu rectificar).

 Cada cop que veig els planols del que ha de ser l’emplaçament de les noves consultes de l’hospital de Badalona, tinc mal de cap, no soc capaç de compendre com es vol possar tal cantitat de serveis en un lloc tancat i delimitat pels blocs de pissos i cases baixes que l’envolten.

No es com ens volien fer creure desde l’ajuntament, s’ens deia que seria un espai tipus ambulatori, on es donaria servei al nostre barri i els barris dels voltants.

Un cop vist els planols de com esta previst que quedi el barri, es gegantina tota l’obra que comportara en tots els carrers de la zona, no cal dir que la transformació del barri, per les obres, comportara un gran benefici per tothom, tindrem noves voreres mes amples i adaptades  per poder passejar, carrers mes transitables per que els cotxes poguin transitar millor, i moltes d’altres ventatges que no soc capaç d’imaginar.

El que no s’ens diu es que per aconsseguir aquests nous aventatges, alguns veins hauran de patir expropiacions de les seves cases, dels seus badius, sense ser tremendista, hi ha gent que de les seves cases, no vol fer especulació, simplement, hi volen viure com ho han estat fent sempre.

Amb  la construcció d'un equipament de barri (p.e. centre civic, biblioteca, completat amb un parking per donar servei als veïns de la zona,  etc...) l'impacte seria minim i l'obra  mes reduida, segur que l'ajuntament disposa de terrenys mes aptes per ubicar les noves consultes pero no els hi resulta rentable( en la mes gran acepció de la paraula).

ELS PLANOLS ELS PODEM FER ARRIBAR PER PDF. SI ELS DEMANEU AL CORREU veins.can.solei@gmail.com

6 comentarios

Víctor -

Perdona, no t'havia entès. :(

A més de provisional està fet a corre-cuita ja que, per exemple, en el primer plànol surten edificacions que fa 5 anys ja no existeixen.

A.V. -

Estimat Victor, em sap greu no tenir el dó de poder escriure amb ironia, el fer referencia a voreres i carrers mes amples em referia a la falta de previsió que en el projecte previ ja es patent.
No cal a dir que tot es provisional, pero si ja en el projecte no es fa esment de les coses mes basiques puc creure que no les tindran en compte.

Mylene -

Es ben cert que no soc experta en urbanisme, i per aixo he demanat a l'AA.VV. que miri d'aclarirme, si pot, el meu dubte, amb gent que si que ho sigui.
De tota manera, aixo que dius que s'ha d'imprimir en format gran es curios, perque amb l'ordinador, el format PDF el faig tan gran com vull...i d'aixo si que en se.
I en tot moment he dit 'em sembla entendre'.


meritxell -

Per poder interpretar correctament els planols d´una nova ordenació urbanistica, s´ha de imprimir amb un format gran i llegible, de totes maneres aquesta documentació és provisional i encara no esta decidida, si els veïns lluitem o podem parar.
exactament però no se el que em dius amb el teu comentari però níngu s´ha despantar de res ja que costen molt d´interpretar correctament i no som experts amb urbanisme.

Mylene -

Hola,
jo he rebut tambe els planols i, pendent de tenir una estona per mirar-los be, m'ha sorpres i espantat veure el meu edifici (19-21 de Margarida Xirgu), a la pagina 2, amb un dibuix per sobre de DOS EDIFICIS! o al menys aixo es el que em sembla..... Un amb planta baixa y 2 pisos, que dona a Margarida Xirgu, i un altre, de PB + 4 pisos ocupant part del que ara es casa meva i del solar que hi ha entre el meu edifici i el cementiri. Que vol dir aixo? Que m'expropiaran la casa, o que?
La veritat es que en veure aixo m'he oblidat de mirar la resta.
Algu em pot dir si el que jo he interpretat es el que hi ha?
Gracies

Víctor -

Perdona però jo no veig per enlloc que s'especifiquin noves voreres més amples per poder passejar.
Només veig que s'han d'expropiar una pila de vivendes per poder fer els carrers més amples ja que si no, no podrien absorvir l'increment de trànsit provocat per l'equipament.

A més, dubto que la transformació urbanística de l'entorn sigui condició indispensable per a construir l'equipament ja que només amb les expropiacions ja es poleixen la meitat del pressupost.