Blogia
Associació de Veïns Can Solei de Badalona

La meva visió de la reunió amb l'ajuntament

Em van quedar clar varies coses:

  1. Aixó està dat i beneit. TOTS els grup polítics ho van acceptar i ja es tenen el diners.
  2. No hi ha llocs alternatius (s'ha de fer al "corral").
  3. No es pot fer ni guarderia bressol ni biblioteca.

Partint d'aquesta situació crec que lo més intel.ligent és fer propostes de millora sobre aquest projecte.

Els punts més crítics son:

  1. ¿Qué es farà per suplir els ussos actuals del solar (parking i lloc per passejar gossos)? ¿Cuántes plaçes de parking s'oferiran pels veïns? ¿Es farà zona d'esbarjo pels nens? ¿Es farà zona amb gespa on es puguin passejar el gossos?
  2. Aument del trànsit: rebrem el trànsit de la zona del CF Badalona y del Hospital
  3. ¿Qué succeirà amb l'espai de la fase 2 mentres aquesta no s'executi? ¿Seguirà essent un niu de merda o s'acondicionarà?

Posibles solucions:

  1. Haurien d'oferirse un mínim de 100 plaçes pels veïns. S'hauria de fer zona acondicionada i separada de les zones pels nens per poder portar el gossos (tal i com s'ha fet a Manuel Valls).
  2. Fer que el carrer de pujada al FC Badalona sigui de 2 sentits.
  3. Fer zona ajardinada en la zona 2 e intentar retrasar-la tot el que sigui possible per evitar futures expropiacions.
Si som objectius s'ha de reconeixer que l'equipament està ben integrat i que convertirà el "corral" en una zona com deu mana. El valor del pisos del voltant augmentarà. I com ja he comentat, pitjor podria ser tenir una comisaria o una mesquita.

 

13 comentarios

iuio -

RESPONEN una mica a tots:
No m'ofen perque no en soc de CiU, al contrari, pero em sembla que t'agradaria que fos.
D'altre banda, ja he dit que al ABS de lloreda nomes hi han 3 o o 4 especialitats hospitalaries, si fas contes sense anar gaire a fons hi han mes de 15 especialitats, això vol dir, si vols fer comptes, un munt de profesionals per atendre a tota badalona, no oblideu que l'ajuntament no diu la veritat.
Jo tinc cotxe, i no tinc parking, i mai de la vida he deixat el cotxe, en el tros de casa meva que vosaltres li dieu "niu de merda".
FA RELATIVAMENT POC TEMPS QUE SOC AL BARRI,DESDE 1999, I CADA DIA NO HE DEIXAT DE PREOCUPARME. M'AGRADARIA QUE TOTHOM FES EL MATEIX.

L'associació es oberta a tothom, nomes cal apuntar-s'hi,i participar, d'aqui poc farem una assemblea per presentar-nos, farem una bona crida perque ningu quedi sense informar.
Els veins que formem part de lsa nova associació volem que el solar s'urbanitzi pero tenin en compte tothom.
L'avinguda catalunya te el mateix trafic de cotxes que els carrers del centre? es igual que el carrer Prim amb francesc Layret?
Vullque entengui tothom qure vull el millor per el barri, per tambe heu de pensar que un cop fetes les coses siguin quines suiguin ja no hi haura marxa enrera, despres no valdra dir que no ens agrada. bona tarda a tothom

Marc -

Hola Iuio, gràcies per les teves respostes.

Has anat al CAP de Lloreda alguna vegada? Per la meva feina, acostumo a passar bastant per aquella zona...i sincerament, no veig que hi hagi cap caos de trànsit a l'avinguda catalunya. Més ben aviat, si hi ha caos es per les dobles files que hi ha per comprar a la carnisseria, treure diners, etc.

Per tant, no em val l'excusa que hi haurà més acumulació de trànsit. I si fem una reflexió i no agafem tant el cotxe. Cadascu interpreta la mobilitat sostenible com vol. Jo la interpreto així, no agafant tant el cotxe.

Si t'has sentit ofès per la meva crítica a CiU, ho sento, no anava dirigida a tu.

M'alegra veure que com jo, el Carles, la Mariona i l'Alex, ja som uns quants que estem a favor que es vulgui dinamitzar el barri. Suposo que la futura associació de veïns prendra nota d'això.

Alex -

Responent a Iuio....

Porto 30 anys vivint en aquest barri (desde els 3 anys) i et puc asegurar que aquests ultims anys el barri a millorat moltisim.

On ara es la plaça de Margarida Xirgú, hi havia un solar amb un edifici a mitg construir, ple de cotxes y merda (perque el subsol estava ple de quitrà). Jo hi jugaba amb el perill de caure al pou de quitrà, tallarme amb restes de ferro y cristall, trencar-me el cap pujant a l'edifici a mig construir o que m'atropelles un cotxe mentres jugaba a fútbol. Crec que la plaça i el parking han sigut una bona solució.

El cami de pujada al Camp de Fútbol estaba ple de xeringuilles y de nit gairebé no hi havia llum. En aquesta pujada hi ha hagut atracaments, violacions y robaments als cotxes. Crec que ara està millorant (flipo amb la gent que es queixa que ara hi ha massa llum!!!)

Jo anava al colegi a Canyadó i era un bojeria anar pel camí que hi havia tocant a l'autopista. Era un camí de terra i s'havia de pujar per la perillosa pujada del Camp del Badalona. Haviem d'anar per Sant Bru (donan't una bona volta). En aquests moments estan finalitzant les obres del lateral. Crec que ha millorat molt.

L'unic lloc que em recorda aquella época es el "corral".

Crec que ha arribat l'hora de que aquest espai canvii.

Respecte als teus punts:

PRIMER: A mi no em sembla negatiu que hi circuli gent pel barri. Al revés, li donarà més vida. Als comerciants del barri segur que aixó els hi ajuda a subsistir.

SEGON: La zona ya está plena de cotxes.

TERCER: Quin problema hi ha en que es facin noves construccions als voltants?

Insisteixo, el equipament que proposa l'ajuntament em sembla correcte.

Alex -

Al veí de la Morera...

Crec que comparar una comisaria amb un hospital no es llogic ni just. L'impacte pel barri es molt inferior.

Alex -

Responent a CARLES, a la reunió ens van explicar el motius del perqué ARA es el lloc idoni i també cóm es fa la distribució de equipaments com les escoles bressol i les biblioteques.

Cre que està molt clar i llogic.

iuio -

Ho sento la meva resposta anava per en Marc pero si en carles vol veure l'ironia de la meva errada, ja m'esta be!!!!

iuio -

CARLES, em sembla que no vols veure la realitat, les consultes son un servei public en mans d'una empresa, donaran servei a tota Badalona tothom haura de vindre i passar pels carrers del nostre barri, l'ajuntament no diu que l'hospital ja dona servei a poblacions com Tiana, Montgat, Sant Fost, on passaran consultes els veins d'aquestes poblacions?

A Lloreda no hin mes que 3 o 4 especialitats, i esta previst portar-les fins aqui.

Ja n'hi ha prou de parlar de CIU, jo soc d'esquerres i ja cansa que em diguin que estic influit, tots els politics diuen mitjes veritats, o mentides complertes, no m'en fio de ningu.
Les consultes son la punta de l'iceberg de tota una moguda imparable per part de l'ajuntament per acabar amb el posible sol public que queda a la nostra zona.
Un sol comentari mes; perque fan falta les 3 places publiques que un cop finalitzat el projecte urbanistic quedaran a una distancia de 150 metres una de l'altre, 1 devant l'escola nova, la segona es la plaça de les gavines, i la 3 a sobre mateix de les consultes, cap d'ellas sense ombres, amb un terra dur, on fer-se mal els nens, i amb un espai poc o gens profitos.

Marc -

Iuio, jo també soc veï afectat per aquestes consultes. Miraré de donar la meva opinió tot responent els teus punts.

1. No crec que l'ajuntament imposi res. Recorda que tots el grups polítics recolzen aquest projecte (inclos CiU que no ho recorda).

2. Ahir vaig veure el projecte, i nomes sobresortira a l'exterior una planta. Les altres estan soterrades. I hi haurà parquing. Per tant, no li veig quelcom negatiu a que ens posin aquest equipament.

3. No podem culpar a l'ajuntament de que faltin biblioteques. Depen de la Diputació de Barcelona.

4. Si el centre de gent gran es privat, llavors quin problema hi ha Iuio? Que vols dir amb que és car? Que ho paguem els veïns?

Iuio -

No hi ha mes sol.lucio?
Estimat vei:

Que vol dir, que esta tot dat i beneit? de cap manera, ens hem de rendir abans de començar la lluita? em sembla que t'agrada el projecte, i, d'acord, tothom ha de tenir i seguir el seu criteri, pero aceptar sense mes no!!!

Et vull dir el que penso, espero que no t'ho prenguis com quelcom de personal, si es aixi demano excuses per endavant.

PRIMER-

L'ajutament diu mentides: les consultes que volen impossar assumiran la totalitat de visites externes de l'hospital, perque a lloreda nomes hi han 3 o 4 serveis, ademes de anar creixent, intentant de donar resposta a mes zonesd'influencia, perque no van dir a la reunió, que les consultes ja atenen pacients de Montgat, Tiana, Sant Fost.......NO OBLIDEU QUE ES UNA EMPRESA AMB PELL DE SERVEI PUBLIC (BADALONA SERVEIS ASSISTENCIALS).

SEGON-

De cap manera acepto les solucions que proposes, ens deixa fora de lloc, no dones posibilitat a la negociació els hi fas la feina a l'ajuntament, el niu de merda com le etiquetes es també casa meva, i vull el millor per als meus, el me pis ja es prou car, com per obtindre un benefici eteri a canvi d'una zona superpoblada, plena de cotxes, i sorollosa.

Una comissaria dona seguretat, dona servei als ciutadans, pero no crea un augment de trafic de persones i cotxes desmesurat , i parlar tant alegrement de la mesquida es em bona messura arriscat.

TERCER_

em sembla que oblidas que han de fer mes 450 habitatges nous al camp de futbol, falta un hotel de 150 habitacions i un centre de dia per a gent gran (PRIVAT I PER TANT MOLT CAR) i sense especificar un altre edifici.

El tema no es nomes les consultes, el solar interior, es nomes la punta de l'iceberg.

El barri esta abandonat, ajudan's!!!

Carles -

Blume, m'expliques quin és el canvi positiu que tindrà aquesta zona de Badalona, si us plau?

Un veí de la Morera -

Només un comentari, si la cosa ja esta dat i beneit, poca cosa teniu a fer, nosaltres som dels que ens vam quedar tal com acava el comentari amb la comisaria..., i ens vam prometre al projecte un parc al darrera de comisaria , entre la comisaria i els pisos (veure fotos d'arxiu de la maqueta) una munio d'equipaments al barri (sic). Bé no hi ha parc , no hi han nous equipaments i ens vam quedar amb la comisaria enganxada als pisos. Així que si doneu per perdut l'evitar aquest equipament i obtenir d'altres d'acord, pero feu que quedin ben signades les propostes de millora, pensa que el que menys els importa a ells son els veïns. I un altra cosa llocs alternatius segur que hi han tant per aixó com hi havia per la comisaria, elque pasa es que ho paguen millor els constructors privats i tots surten guanyant....

Blume -

Gràcies per la teva visió!
Crec que la tenim molts veïns, i no crec que sigui just que per no ser tant "quejicas" com alguns haguem aturar el canvi positiu que tindra aquesta zona de Badalona.
Una mica d'objectivitat no ens vindria malament a tots plegats!

Carles -

Pots explicar els punts 2 i 3 de les coses que et van quedar clares?
Perquè no hi ha llocs alternatius?
Perquè no es pot fer escola bressol ni biblioteca?

Gràcies :)