Blogia
Associació de Veïns Can Solei de Badalona

Un missatge d´un veï el qual no esta d´acord amb la protesta

Quina és la veritable raó de la protesta veinal?

El primer que vaig sentir quan vaig veure l’oposició d’alguns veïns a la construcció de l’hospital al solar al costat de Can Solei va ser de sorpresa. No volem tenir una bona sanitat? No volem disposar de molts i bons hospitals?

Estava molt sorprès per la reacció contraria a aquesta construcció. No m’hagués sorprés tant si es tractés de la construcció d’una comisaria, d’una mesquita o d’un centre per a drogodependents.

Tot va començar amb una reunió que va convocar CIU. Aquest grup va iniciar la revolta.

Dies després, una nit, vaig poder veure com un grup de veïns (tots de més de 40 anys) intentaven treure el senyal de “prohibit circular” que acaba de posar l’ajuntament a l’entrada al solar on es vol construir l’hospital. No ho van aconseguir. Alguns d’aquest impresentables ara formen part de la “Plataforma Veïns de Can Solei”.

Dies després vaig rebre un full on es deia que no era el lloc idoni per un hospital per temes de movilitat y volum de veïns. Com es diu l’expert del grup de veïns que ha fet l’estudi de movilitat tant ràpid i que ha tret aquestes conclusions?. Aixó també em va sorprendre.

Dies després vaig començar a veure que demanaven ALTRES equipaments. Tan és una biblioteca com una escola bressol. Aquesta reivindicació difusa també em va sorprendre. Tan es el que es construixi, el que no es vol es que es faci l’hospital (el projecte de l’Ajuntament).

Lluites polítiques a part, que hi son, pels fets estic veient que no es tracta d’una reacció per aconseguir un bons equipaments. Del que es tracta es que la gent no vol perdre el gratuït aparcament que ara tenen en aquest solar. I ho estan camuflant com una demanda ciutadana de nous equipaments. Però l’unic que es vol és paralitzar la construcció del que sigui

Crec que aquest grup de veïns hauria de parlar clar. Si es tracta d’un problema d’aparcament que es digui. Si ho plantejessin així tindrien el meu suport.

5 comentarios

iuio -

En resposta a Alex:
Tu mateix em recolçes, si l'estudi de movilitat surt negatiu, perque possem mes serveis per a la ciutat, descentralitzar es mes bona sortida.
L'aparcament que ofereix l'ajuntament, encara per concretar, pero de moment bomes ofereix plaçes d'aparcamnet de 9 de la nit fins les 8 del mati, i mentres que fem la resta del dia, aquesta formula nomes es rentable per l'empresa engestur.
Jo fa 10 anys hi cada vegada que surto al carrer m'agrada demanar a la gent del meu carrer, que vol per fer un barri mes maco, et convido amb mi a fer d'aquest barri quelcom de millor.Si encara hi vius aqui.

Alex -

En resposta a iuio, en primer lloc puc dir-li que conec a la perfecció el barri on visc. Fa 30 anys que sóc aquí.

En segon lloc, haig de dir-li que em sorpren que s'estigui fent el estudi de movilitat pero que ja es sàpiga que el seu resultat serà negatiu.

En tercer lloc, no em cal possar un llançol perque la meva demanada (aparcament) es té en compte en el projecte del ajuntament.

Per últim, estic d'acord amb vosté que es necesaria una associació de veïns que defensi i coordini les acciones del barri. La meva familia va participar en la anterior però el desinterés del veïns va fer que desapareixés. Pel que veig ara hi ha gent amb més empenta. Espero que no pasi el mateix que abans, que a l'hora de pagar la petita cuota anual els veïns es fagin els despitats i tota aquesta empenta es quedi en res.

Roser -

Bona tarda senyor Ramon,

Jo com vosté també sóc una veïna del barri i m’he estat intentant informar.

Vaig anar al departament d’urbanisme de la ciutat i vaig explicar el que havia sentit, la desposta de la persona que em va atendre va ser que la construcció d’una instal·lació sanitària, era només els rumors d’uns veïns esbalotats.

Al dia següent a la televisió local vaig sentir com una persona de l’Ajuntament parlava del rumor com si fos quelcom fet i adjudicat.

Em vaig seguir movent i vaig parlar amb una persona d’urbanisme de la Generalitat de Catalunya. Aquesta persona em va començar a parlar del “projecte” com si fos una realitat, quan li vaig dir que al departament d’urbanisme de la ciutat m’havien dit que era un rumor, es va quedar com esturat i va canviar de terç, com si haguès ficat la pota fins al fons.

AIXÒ A VOSTÉ NO LI SEMBLA INCUNGRÜENT? A MI MOLT, A MÉS DE PREOCUPANT, MOLT PREOCUPANT.

QUI DIU QUE NO DÓNA LA INFORMACIÓ DE MANERA CLARA?

Desprès d’això em vaig assabentar de que a l’Ajuntament de Badalona li havien otorgat la bonica quantitat de 9,5 milions d’euros. I de la mateixa manera que vosté em vaig enterar que l’ubicació inicial d’aquesta instal·lació era al costat de l’hospital, però com que es van trobar restes arqueològiques no es va poder construir en aquest lloc.

Llavors, em surgeix un dubte: els diners ja els tenien quan es van adonar de les restes? Si la resposta fos afirmativa entendria vàries coses, com perquè hi ha informacions que es contradicen.

I SI RESULTA QUE HAN BUSCAT UNA UBICACIÓ PER AQUESTA INSTAL·LACIÓ SENSE TENIR EN COMPTE LES REPERCUSSIONS PERQUÈ TENIEN ATORGATS AQUESTS DINERS? (que consti que és una pregunta no una acusació).

Sobre l’acusació de que els veïns que es queixen perquè volen una zona d’aparcament gratuït, deixi’m dir-li que jo no tinc vehicle ni tinc cap intenció de tenir-ne. El que passa és que em preocupa i molt el que passi a la meva ciutat i al meu barri.

Em preocupa que desprès s’espropiin terrenys de veïns perquè no tenen proa lloc. Em preocupa que volguin fer una instal·lació sanitaria sota terra. Em preocupa el volum de gent que hi haurà en una zona que està clarament saturada. Em preocupa que portin determinades especialitatsque no haurien d’estar en zones tancades i molt menys en un patí interior d’illa. Em preocupa la gent de mobilitat reduida que haurà d’accedir al centre des d’unes escales (Méndez Núñez)…

A més, també m’he informat de qui està fent l’estudi de Plans de Mobilitat, és un arquitecte, no són ells qui fan normalment aquests estudis?

Per cert, si vosté sap on puc trobar quins son els terrenys públics de l’Ajuntament o on puc trobar en quin moment va ser otorgar l’ajuda de 9,5 milions d’euros a l’Ajuntament li agraïria molt, ja que jo també vull aclarar alguns punts que desconec. SOBRETOT M’AGRADARIA SABER QUIN INTERÉS TÉ L’AJUNTAMENT A CONSTRUIR UNA INSTAL·LACIÓ MUNICIPAL TAN IMPORTANT EN UN PATÍ INTERIOR D’ILLA.




Ramon Argelich -

Cal recordar que el solar del l'antic sindicat vertical, no és de domini municipal, és propietat de no sé quin Ministeri del Govern Espanyol. Per altra banda si esbrinéssiu una mica, trobaríeu que es va intentar fer l'ampliació del l'hospital al costat mateix, però les restes trobades van tirar el projecte per terra. Responen a un altre comentari que s'ha fet sobre el solar que hi ha a Via Augusta cantonada amb President Companys, cal dir que és de propietat privada, i està paralitzat també pel descobriment de restes antigues.

iuio -

Benvolgut veï:
El que em resulta mes sorprenent de tot, es el desconeixement del barri on voste hi viu, em dona molta confiança que ens dongui l'honor de encapcelar una revolta, ja que dins la historia del món, les revoltes sempre les ha fet la gent del poble contra els diferents poders que volien submetre'ls per la força.
Pero no, aixó nomes es un intent perque els politics, que tant malament ens governen prenguin nota del que ens manca.

El fet de catalogar a les persones amb diferents adjectius intentant ferir o provocar, seria mes directe i necessari denunciar els comportaments incivics on i a qui correspongui.

Te rao, es un expert, el que esta fent l'estudi i un cop acabat sera de domini public perque així voste i tots els veins que ho desitgin, puguin gaudir d'una informació que l'ajuntamnet ni tan sols dispossa, d'altre banda no cal ser una llumenera per posar-s'hi cada dia a dos quarts d'una a la cantonada del Carrer Prim amb Sant Bru i Mendez Nuñez, per veure que no estan els carrers preparats per assumir tot el trafic que acumularia el nostre barri.
El fet de que ha voste li sembli difosses les demandes dels veïns, es nomes perque es va demanar als veins que fessin public alló que ells creuen que necessita el barri.
Perque ens manca de tot, fins i tot aparcament, i ja que voste veu la necessitat de poder estacionar correctament els vehicles el convido sincerament a possar un llençol al seu balcó per demanar un parking en el solar.(El lleçol s'el regalo jo)

Un cop vistes les demandes dels veins podem convocar una consulta popular i decidir que es el que mes ens interessa i convindria al barri.

Com punt ifinal d'aquest escrit que no de les meves demandes li vull dir, i crec que es extensiu als demes veins del barri, que les consultes SI pero mes aprop de l'hospital, que li sembla, si destinen el solar de l'antic sindicat vertical? Potser no, que faran pissos a preus populars, donant resposta als mes de 800 veíns i veïnes que encara esperen els pisos de protecció oficial promesos per l'ajuntament.
Perque no em crec que aquest ajuntament tingui interessos ocults per afavorir companys constructors que vulguin fer pisos a Badalona amb preus de la Bonanova.